پیش بیی قیمت مسکن در سال 1402 چیست ؟

پیش بیی قیمت مسکن در سال 1402 چیست ؟

پیش بیی قیمت مسکن در سال 1402 چیست ؟

 پیش بینی ها از بازار مسکن

قیمت خانه افزایش می‌یابد!

به گزارش مهندسان شهر, با چشم‌انداز افزایشی  قیمت مسکن در ماه‌های آینده باعث شده است تقاضاها به‌ویژه از سوی کسانی که قصد سرمایه‌گذاری در این بازار را دارند افزایش پیدا کند. این در حالی است که فعالان بازار معتقدند صاحبان ملک با هدف افزایش قیمت مسکن حداقل برای مدت کوتاهی ترجیح می‌دهند سرمایه خود را نگه دارند. حالا باید دید با شروع اردیبهشت و فصل معاملات در نهایت در یک ماه آینده رفتار خریداران و فروشندگان در این بازار چه تغییراتی خواهد کرد.

پیش‌بینی‌ها
فرشید پورحاجت، دبیر کانون سراسری انبوه سازان کشور:
بر اساس آنچه به طور میدانی می‌توان استنباط کرد، وضعیت تولید مسکن همچنان مانند سال گذشته است و در سال ۱۴۰۲ نیز همین رویه می‌تواند ادامه داشته باشد. تا کنون اتفاق جدیدی نیز رخ نداده است مگر اینکه در برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری‌ها تغییراتی صورت بگیرد. هر برنامه‌ای نیز به کار گرفته شود مشمول زمان است و این بیماری که در ۱۰ تا ۱۲ سال گذشته ایجاد شده به راحتی قابل حل نیست.
پیمان مولوی، اقتصاددان و کارشناس بازارهای مالی:
بازده مسکن از انتهای آذر ۱۴۰۱ تا انتهای خرداد ۱۴۰۲ به صورت نقطه‌ای حداقل ۳۰ درصد خواهد بود. رشد قیمت در بازار مسکن از تورم سال ۱۴۰۲ که چشم‌اندازی بالاتر از ۵۰ درصد دارد، در کل کشور پیشی خواهد گرفت. به نظر می‌آید تا خرداد ۱۴۰۲ متوسط قیمت مسکن در شهر تهران از متری ۶۲ میلیون تومان عبور خواهد کرد


لینک کوتاه


نظرات کاربران

تعداد نظرات : 0

نظر خود را ثبت کنید