پیشنهاد الزامی شدن نظارت رندمی ساختمان‌ها

  • صفحه اصلی
  • پیشنهاد الزامی شدن نظارت رندمی ساختمان‌ها
پیشنهاد الزامی شدن نظارت رندمی ساختمان‌ها

پیشنهاد الزامی شدن نظارت رندمی ساختمان‌ها

به گزارش مهندسان شهر:

پیشنهاد الزامی شدن نظارت رندمی ساختمان‌ها به وزارت راه و شهرسازی خبر داد و گفت: بروز حوادث ساختمانی نتیجه چهار دهه بی‌توجهی نسبت به نگهداری از ساختمان‌های موجود است.

احمد خرم رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور در خصوص اقدامات آن سازمان برای جلوگیری از عدم تکرار حوادثی همچون پلاسکو از برنامه‌ریزی سازمان نظام مهندسی ساختمان در همکاری با وزارت راه و شهرسازی برای تدوین آیین‌نامه اجرایی مبحث ۲۲ قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان-مراقبت و نگهداری از ساختمان‌ها- خبر داد.

🖊رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور با اشاره به اینکه هم‌اکنون ۳ ماه است که ستاد مبحث ۲۲ راه‌اندازی شده و از ۱۴۰۰ در کشور عملیاتی و اجرایی می‌شود، توضیح داد: اجرای مبحث ۲۲ مقررات ملی و کنترل ساختمان از ساختمان‌های مهم و عمومی همچون بیمارستان‌ها، ترمینال‌ها، مدارس، دانشگاه‌ها، ادارات و ساختمان‌های بلند آغاز خواهد شد و بعدها به تمامی ساختمان‌های موجود تعمیم خواهد یافت.

🖊خرم برنامه ستاد اجرایی مبحث ۲۲ را ارزیابی ساختمان‌های بلند که شامل ساختمان‌های ۱۱ طبقه به بالاست برشمرد و گفت: مقرر است تا اطلاعات مربوط به ساختمان‌های بلند در شناسنامه فنی-ملکی ساختمان درج شود.


لینک کوتاه


نظرات کاربران

تعداد نظرات : 0

نظر خود را ثبت کنید