چراغ سبز فولادی‌ها و سیمانی‌ها به طرح ویژه مسکن دولت سیزدهم

  • صفحه اصلی
  • چراغ سبز فولادی‌ها و سیمانی‌ها به طرح ویژه مسکن دولت سیزدهم
چراغ سبز فولادی‌ها و سیمانی‌ها به طرح ویژه مسکن دولت سیزدهم

چراغ سبز فولادی‌ها و سیمانی‌ها به طرح ویژه مسکن دولت سیزدهم

به گزارش مهندسان شهر، آیت‌الله سید ابراهیم رییسی، رییس‌جمهوری از تدوین طرح ویژه مسکن خبر داده و گفته است: ساخت سالیانه یک میلیون دستگاه مسکن در دستور کار خواهد بود.

همچنین  «رستم قاسمی»  وزیر راه و شهرسازی دولت سیزدهم در این باره تصریح کرد: توانایی لازم برای ساخت یک میلیون مسکن در هر سال وجود دارد و می‌توان در طول دوره این دولت چهار میلیون مسکن را عرضه کرد.

کارشناسان نیز با اشاره به عقب‌ماندگی سالیانه ساخت ۷۰۰ هزار واحد مسکونی، معتقدند: ساخت یک میلیون واحد مسکونی در سال، در صورت تامین زمین و منابع مالی، قابل اجرا است.

در این پیوند، دبیر انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران روز یکشنبه گفت: ظرفیت تولید فولاد در کشور ۳۰ میلیون تن است که سالیانه بین ۱۵ تا ۱۶ میلیون تن آن در داخل مصرف و چیزی بین ۱۰ تا ۱۱ میلیون تن نیز به خارج از کشور صادر می‌شود.

«رسول خلیفه سلطانی» افزود: عمده صادرات کشور در بخش فولاد نیز مربوط به شمش، میلگرد و تیرآهن و متعلق به گروهی است که مصارف ساختمانی دارند.

وی خاطرنشان‌کرد: مواد اولیه، محصولات میانی (شمش) و محصولات نهایی (مثل میلگرد) و هر آنچه نیاز داخلی برای اجرای طرح باشد، موجود است و حتی در تولید میلگرد (با ظرفیت تولید سالیانه ۱۰ میلیون تن) مازاد ظرفیت وجود دارد.

خلیفه‌سلطانی گفت: در صورتی که متوسط متراژ هر واحد مسکونی را در طرح یاد شده ۱۰۰ مترمربع در نظر بگیریم و با در نظر داشتن مصرف ۴۰ کیلوگرم محصولات فولادی در هر متر مربع واحد مسکونی، نیاز به چهار میلیون تن فولاد خواهیم داشت.

وی گفت: این میزان تقاضا به‌راحتی و با استفاده از ظرفیت‌های داخلی قابل پوشش است، بی‌آنکه صادرات محصولات فولادی را تحت تاثیر قرار دهد.


لینک کوتاه


نظرات کاربران

تعداد نظرات : 0

نظر خود را ثبت کنید