کاهش زمان صدور پروانه

کاهش زمان صدور پروانه

کاهش زمان صدور پروانه

کاهش زمان صدور پروانه در یزد

مهندسان شهر : سازمان نظام مهندسی ساختمان و شهرداری یزد در اقدامی هماهنگ از صدور پروانه ساخت پس از تأیید نقشه‌های معماری و تطابق آن‌ها با ضوابط شهرسازی خبر دادند .طولانی بودن و معضلات صدور پروانه ساختمانی در سال‌های اخیر رونق ساخت‌وساز را در شهرهای مختلف از بین برده‌است .

مجتبی فرهمند با اشاره به تعامل و همکاری سازمان نظام مهندسی ساختمان با شهرداری یزد در راستای صدور پروانه ساخت با ارائه نقشه‌های معماری، بیان داشت: هدف از اجرای این طرح کاهش زمان صدور پروانه ساخت و ارائه خدمات مطلوب و بهینه به متقاضیان دریافت پروانه است.

فرهمند گفت: در این فرآیند پس از اینکه نقشه معماری از نظر ضوابط شهرسازی توسط شهرداری تأیید شد در کوتاه ترین زمان، مالک می تواند نسبت به عقد قرارداد نظارت در سازمان نظام مهندسی اقدام و پس از مشخص شدن ناظرین، ادامه کار را در شهرداری دنبال کند.

وی ادامه داد: طبق ضوابط مشخص شده دراین طرح، نقشه های سازه، تأسیسات برقی و تأسیسات مکانیکی می بایست ظرف مدت مصوب توسط دفتر طراحی تهیه و به سازمان ارائه شود تا در سامانه CME شهرداری بارگذاری گردد.
وی افزود: این سازمان با همراهی و تعامل شهرداری یزد تلاش کرده است تا زمان صدور پروانه ساخت را با راه اندازی سامانه های الکترونیکی به حداقل برساند که در این مسیر صدور پروانه ساخت با ارائه نقشه های معماری تحولی مثبت را در این حوزه رقم خواهد زد.

 

منبع: ایسنا


لینک کوتاه


نظرات کاربران

تعداد نظرات : 0

نظر خود را ثبت کنید