۲ هزار و ۲۰۰ واحد مسکونی ویژه محرومان در قزوین ساخته می‌شود

  • صفحه اصلی
  • ۲ هزار و ۲۰۰ واحد مسکونی ویژه محرومان در قزوین ساخته می‌شود
۲ هزار و ۲۰۰ واحد مسکونی ویژه محرومان در قزوین ساخته می‌شود

۲ هزار و ۲۰۰ واحد مسکونی ویژه محرومان در قزوین ساخته می‌شود

نقل از  ایرنا،:

علی فرخزاد روز  چهارشنبه در جلسه رفع مشکلات محرومان استان، افزود: برای ساخت هر واحد مسکونی در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر برای هر خانوار ۳۰ میلیون تومان کمک بلاعوض و ۵۰ میلیون تومان تسهیلات در نظر گرفته شده است.
وی اظهار داشت: با توجه به این موضوع، برای چهار هزار واحد مسکونی محرومان در استان، ۸۰ میلیون تومان اعتبار تعیین شده است.
فرخزاد اضافه کرد: برای تامین مصالح ساختمانی با امضای تفاهم نامه با دستگاه‌های ذیربط می‌توانیم بخش عمده‌ای از مشکلات ساخت مسکن افراد تحت پوشش کمیته امداد را حل و فصل کنیم.
این مسوول تصریح کرد: کانون کارشناسان و کانون وکلا به صورت معاضدتی به مددجویان خدمات ارائه می‌دهند که می‌توان از ظرفیت معاضدتی بازرسان و شرکت‌های گازرسانی استفاده کرد.
وی با اشاره به ظرفیت‌ تشکل‌های اجرایی و مردم نهاد در این زمینه از جمله بسیج سازندگی، تاکید کرد: با استفاده از تمامی این ظرفیت‌ها می‌توان به راحتی، مشکلات تامین مسکن افراد تحت حمایت کمیته امداد و بهزیستی را حل کرد.

۷۷۰ واحد مسکونی ویژه مددجویان کمیته امداد (رهدر قزوین احداث می‌شود

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین از احداث و تکمیل ۷۷۰ واحد مسکونی ویژه مددجویان در استان خبر داد و گفت: از این تعداد ۳۷۷ واحد ویژه مسکن مهر  است.
مهرعلی حق گویان افزود: کمیته امداد استان قزوین حدود ۳۲ هزار خانوار را تحت حمایت دارد که از این تعداد ۵۷ درصد از افراد مورد حمایت در روستاها و ۴۳ درصد در شهرها ساکن هستند.
وی اظهار داشت: یکی از نیازهای جدی خانواده‌های تحت پوشش، تامین مسکن است که با توجه به افزایش قیمت‌ها، تلاش داریم این نیاز محرومان را با همکاری و تعامل دستگاه‌های مختلف تامین کنیم.
حق گویان تاکید کرد: ما این آمادگی را داریم که به هر میزان که زمین در اختیار ما قرار گیرد ساخت و ساز انجام داده و آنها را به مددجویان امداد تحویل دهیم.
این مسوول با اشاره به طرح‌های عمرانی این نهاد در سال ۹۹ افزود: یک هزار و ۷۵۹ مورد ساخت، تعمیر و احداث مسکن برای مددجویان کمیته امداد استان در دستور کار قرار دارد.
وی اعتبار این پروژه‌ها را ۱۸ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان اعلام و تصریح کرد: از این میزان یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون اعتبار دولتی و هشت میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار از منابع داخلی کمیته امداد تامین می‌شود و مابقی اعتبارات از محل کمک‌های مردمی تامین خواهد شد.
حق گویان با بیان اینکه، یک هزار و ۱۲۹ خانواده تحت پوشش در انتظار بهره مندی از نعمت گاز هستند، افزود: بیشترین سهم گازکشی خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد استان در منطقه الموت غربی و شرقی و کمترین در شهرستان البرز بوده است.
این مسوول افزود: امسال بیش از ۱۴۲ میلیارد تومان تسهیلات بانکی در اختیار مددجویان کمیته امداد قرار گرفته است و این تسهیلات تنها با یک ضامن به مددجویان اعطا می‌شود و پنج هزار شغل نیز در این زمینه ایجاد شده است.


لینک کوتاه


نظرات کاربران

تعداد نظرات : 0

نظر خود را ثبت کنید