برگزاری کارگاه آموزشی تحلیل رفتار و ارتباطات اثربخش

  • صفحه اصلی
  • برگزاری کارگاه آموزشی تحلیل رفتار و ارتباطات اثربخش
برگزاری کارگاه آموزشی تحلیل رفتار و ارتباطات اثربخش

برگزاری کارگاه آموزشی تحلیل رفتار و ارتباطات اثربخش

برگزاری کارگاه آموزشی تحلیل رفتار و ارتباطات اثربخش

مهندسان شهر : پنجشنبه موزخ 25/9/1400 اولین کارگاه آموزشی با عنوان "تحلیل رفتار و ارتباطات اثربخش با مدل جهانی DISC" برگزار شد . در این کارگاه مهندس امیدرضا ریاحی عضو هیأت مدیره دوره نهم و معاونت توسعه سرمایه مهندسی حضور یافتند و پیرامون مباحث تعاملی همچون باید و نبایدها در ارتباطات و توسعه مهارت‌های فردی و قوی کردن مهارت‌های تعاملی نکات مهمی ارائه شد .

به نقل از سازمان نظام مهندسی ساختمان این کارگاه با تدریس دکتر امیرحسین الداغی و طبق نظر دکتر رامین کرمی ، ریاست سازمان نظام مهندسی برگزار شد .در این گارگاه آموزشی ضمن تأکید بر رعایت حقوق و تکریم ارباب رجوع و اهمیت آن برای سازمان، مفهوم تکریم، تعریف ارباب رجوع، شناخت ارباب رجوع و روش های برخورد با آن‌ها ، توجه به نیازهای مخاطبین و احترام به آن‌ها، اهم مشکلات ارباب رجوع در نظام اداری، انواع مراجعین از نظر شخصیتی، نحوه برخورد، نحوه پاسخگویی و چگونگی خدمت گزاری، همچنین راهکارهایی در زمینه اعتلای سطح آگاهی کارکنان سازمان در رابطه با ارتباط مؤثر و تکریم ارباب رجوع با شرکت فعال کارکنان واحد عضویت و صدور پروانه و بحث های دوطرفه در این زمینه در این کارگاه آموزشی مطرح و تشکیل شد.

در پایان این کارگاه آموزشی امیدرضا ریاحی عضو هیأت مدیره دوره نهم ضمن تشکر و قدردانی از پرسنل این واحد افزود : از آنجا که بحث تکریم و جلب رضایت ارباب رجوع یکی از مباحث مهمی است که امروزه در دستگاه های دولتی و غیر دولتی مطرح است و رضایت مخاطبان از خدمات ارائه شده به عنوان یکی از شاخص‌های اصلی سنجش کارآمدی و رشد و توسعه نظام اداری تلقی می‌گردد، باید تلاش کرد تا با اتخاذ و تدوین و اجرای برنامه‌های مناسب گام های موثری به سوی الکترونیکی شدن فرایند امور در سازمان برداشته شود.

وی در ادامه افزود : می بایست مشکلات و معضلات فرایند با همراهی و همدلی و مساعدت همکاران این واحد شناسایی و آموزش های لازم صورت پذیرد، ریاحی در ادامه خاطر نشان کرد متاسفانه کم توجهی و بی دقتی ارباب رجوع به اخبار و اطلاعیه های منتشره از سوی سازمان باعث بروز معضلات بغرنج در سازمان گردیده که می توان با ارائه دستورالعمل و تهیه کلیپ های آموزشی تمهیدات و تدابیر لازم به منظور تسهیل فرایند فراهم آورد.

ریاحی تاکید کرد: مدیریت زمان و جلوگیری از اتلاف وقت باید در سازمان مورد توجه قرار گیرد.

ریاحی در پایان سخنان خود از پرسنل واحد عضویت و صدور پروانه خواست با استفاده از ظرفیت‌های موجود و با تلاش خود و ارائه راهکارهای مناسب سازمان را در مسیر موفقیت همراهی کنند.

از جمله سرفصل های مطرح شده در این کارگاه آموزشی می توان به تشخیص باید ها و نباید ها در ارتباطات، تشخیص مدل‌های رفتاری و تطابق با آنها در قالب سخنرانی و مطالعه موردی، توسعه مهارت های تعامل قوی تر با شناسایی مدل رفتاری مشتریان از طرق مختلف اشار کرد.

 

منبع : سازمان نظام مهندسی ساختمان

تگ ها


لینک کوتاه


نظرات کاربران

تعداد نظرات : 0

نظر خود را ثبت کنید