دکوراسیون داخلی سبک مدیترانه ای

دکوراسیون داخلی سبک مدیترانه ای

دکوراسیون داخلی سبک مدیترانه ای

دکوراسیون داخلی مدیترانه ای همانطور که از نام آن برای ما تداعی می کند ترکیبی از مناطق مدیترانه ای را به ارمغان می آورد . محیطی آرام ، گرم و دلنشین حاصل چنین دکوراسیونی است .

خورشید ، اقیانوس و دریا ، گیاهان پهن برگ آپارتمانی و لوازم چوبی به خصوص چوب کاج و بلوط که گاهی دست ساز هستند ، از عناصر مهم این ترکیب به حساب می آیند . احساسی که چوب در یک فضا به مخاطب القا می کند به شدت در صمیمی و گرم بودن آن موثر است . پالت رنگ در این سبک چندان محدود نیست اما در کشورهای مختلف تفاوت هایی دیده می شود . در یونان تم رنگی سرد (سفید ، تنالیته های آبی ) و در ایتالیا تم رنگی گرم ( زرد ، صورتی ، نارنجی و ... ) بیشتر کاربرد دارد .

در این سبک راحتی و سادگی در کنار نظم و مرتب بودن اجزا است . بهتر است برای رنگ آمیزی کف و دیوار ها از 3 رنگ استفاده شود نه بیشتر . نورپردازی در فضاهای بسته به صورت موضعی با تمرکز بر نقاط اصلی فضا بوده و گوشه ها نیمه تاریک رها می شوند . این سبک خشکی و سختگیری کلاسیک را ندارد و از طرفی به شدت سبک مدرن بی توجه به قواعد سنتی و لوازم آنتیک نیست .

در مناطق مدیترانه ای به فضای غذاخوری و دورهم غذا خوردن بسیار توجه می شود . از این رو هم در معماری و هم در دکوراسیون داخلی به مکان و جانمایی آن پرداخته می شود . منظر و چشم انداز خوب در کنار نور طبیعی وارد شده از پنجره های بزرگ می تواند بسیار دلپذیر باشد . بوفه و قفسه هایی که لوازم جانبی این فضا در آن ها قرار گیرد از عناصر دیگر آن هستند . تم رنگی بسته به منطقه تفاوت هایی دارد اما از مواد و اشیاء با رنگ های هیجان آور و شادی بخش برای این قسمت استفاده می شود تا اشتیاق به گپ و گفت و غذا خوردن را ترغیب کند .

تگ ها


لینک کوتاه


نظرات کاربران

تعداد نظرات : 0

نظر خود را ثبت کنید