دکوراسیون داخلی سبک بوهمیان

دکوراسیون داخلی سبک بوهمیان

دکوراسیون داخلی سبک بوهمیان

سبک بوهمیان در اصل مربوط به سبک زندگی کولی هایی می باشد که در بخش غربی جمهوری چک زندگی می کردند و اکنون نحوه برخورد آن ها با زندگی الگویی برای خیلی از افراد خلاق شده است . بی آلایشی ، عدم توجه به تجملات ، بروز اصل خویشتن و بی نظمی در عین نظم داشتن از ویژگی های بارز این سبک دکوراسیون است . بنابراین این سبک به هیچ اصولی از سبک های دیگر معتقد نبوده و هر کس می تواند با سلیقه شخصی خود و با کمی دقت دکور مناسب حال خود را اجرا نماید ؛ البته به شرطی جز این سبک تلقی می شود که مبانی طراحی مرتبط با این سبک را داشته باشد در غیر این صورت التقاطی از سبک ها خواهد بود.

 

در سبک دکوراسیون بوهو فضا پر از نشانه و حس ِ زندگی خواهد بود .فرهنگ و سنت های بومی و محلی در کنار سبک زندگی فردی به هم آمیخته و محیطی منحصر به فرد را ایجاد می کند . لوازم دکوراتیو و کاربردی تماما به طبیعی و آرام بودن فضا و عدم تکلف منجر می شوند . افرادی که به مناطق مختلف سفر می کنند و یادگاری های متفاوتی از هر بوم و دیاری با خود دارند می توانند در چیدمان فضاهای شخصی خود تمام زندگیشان را هر لحظه مرور کنند . البته این موضوع ممکن است با کلکسیون دار بودن در سبک کلاسیک اشتباه گرفته شود ولی چنانچه حس تجمل از اشیاء خاطره انگیز گرفته  شود و با دیدن آن ها انسان غرق در سفرهای خیال انگیز شود چیدمان به سبک بوهو می شود . پس مرزی باریک از جنس حس زندگی ونشاط این دو را متمایز می کند. 


بوهو سبکی است که از تمام رنگ ها ، لوازم و فرهنگ ها در تمام نقاط جهان الهام می گیرد و خود الهام بخش سایر الگوهای زندگی است ؛ زیرا اصل خویشتن را باز می گوید و با پذیرش واقعیت خود شکوفایی صورت می گیرد .

پالت رنگ در این سبک محدودیت نمی شناسد چون فرهنگ ها و ویژگی های بومی قابل محدود شدن نیستند و به تنوع آن ها ، تنوع دکور و رنگ در دسترس است . منتها غالبا تصوری از رنگ های گرم در ترکیب با خاکستری به ذهن خطور می کند که شاید به دلیل هیجان انگیز بودن این طیف رنگ هاست . نکته قابل توجه در این پالت ، رنگ سفید است . چنانچه ترکیب حجم های رنگی زیاد دشوار باشد ، سفید به خوبی آن ها را به وحدت رسانده و اصطلاحا قاب را جمع می کند.

لوازم دکوراتیو فلزی ، پارچه ای ، فایبرهای جنگلی مکزیکی و انواع صنایع دستی با یک ترکیب بندی خوب در این محیط ها به کار می روند. مبلمان مورد نظر در این سبک پیرو سبک خاصی نبوده و هر آنچه که خاطره انگیز و راحت باشد ، می تواند انتخاب خوبی باشد . گاهی مبلمان های دسته دوم ، طراحی های خاص و کهنه به فضای ما حس زندگی بیشتری می دهند .

فضاهای به سبک بوهمیان نیاز به نورپردازی زیادی ندارند . هرچه نور طبیعی و ضعیف تر باشد ، حالت خالص تری بوجود می آورد. فقط کافیست با منابع نوری کوچک و ضعیف نور را در قسمت های مناسب فضا پخش کنید. 

گیاهان طبیعی که امروزه در همه سبک های دکوراسیون جزء جدایی ناپذیر هستند ، در اینجا نیز ما را به ذات زندگی محلی و طبیعی نزدیک می کنند . تنوع برگ های آن ها در نشاط فضا تأثیر دارند.

تگ ها


لینک کوتاه


نظرات کاربران

تعداد نظرات : 0

نظر خود را ثبت کنید