دکوراسیون داخلی سبک آرت دکو

دکوراسیون داخلی سبک آرت دکو

دکوراسیون داخلی سبک آرت دکو

جنبشی هنری هنر نو در بسیاری زمینه ها از 1920 پایه گذاری شد . دکوراسیون داخلی آرت دکو شباهت هایی با سبک مدرن دارد و مبانی آن به طور کلی بر نظم و تقارن ، درخشش و لوکس بودن ، هیجان و امید استوار است. المان ها عناصر آنتیک و خاطره انگیز در این سبک جایی ندارند و متریال و لوازم به روز مورد استفاده قرار می گیرند . سطوح چه در عناصر معماری و چه در اشیاء ، به صورت براق و صیقل یافته از نکات مهم در این دکوراسیون هستند و چشم گیر بودن آن ها در تشکیل چنین دکوری نقش مهمی را ایفا می کند. چیدمان لوازم بایستی منظم و متقارن باشند تا بر شکوه و قدرت فضا افزوده شود .

جواهرات ، فلزاتی مانند کروم ، نقره ، برنز صیقل خورده و امثالهم کاربرد خوبی دارند . پارچه ها و پرده ها نباید ساده و با بافت طبیعی باشند و عموما ساتن ، ابریشم و طرح و نقوش فاخر و طرح های حیوانی مانند پلنگی و گورخری مدنظر قرار می گیرند . استفاده از پوست حیوانات نیز رایج می باشد .

در لوازم دکوراتیو فضا به صیقلی و درخشان بودن آن ها توجه می شود . آئینه کاری های گسترده ای گاه در این دکوراسیون انجام می شود ؛ از تولید اشیاء دکوری گرفته تا آئینه های اتاق ها و سرویس ها . در کنار آئینه کاری ها عموما رنگ طلایی جلای خاصی به محیط می بخشد . بعضی المان های مانند تصویر خورشید ، اشکالی با زوایا ی تیز و یا منحنی های اغراق آمیز و برجسته ، هندسه پله پله ای و ... قابل توجه هستند . 

پالت ویژه رنگی در این سبک ترکیبی از سیاه و سفید است . در این ترکیب جلای رنگ ها تأثیر قابل توجهی در جذب مخاطب دارد . البته امکان به کاربردن رنگ های همچون آبی طاووسی ، ارغوانی ، زرد طلایی و تنالیته های رنگی روشن و خاص وجود دارد اما باید آن ها را محتاطانه به کار بست .

نورپردازی در این سبک نکته دیگری است که در چشم گیر شدن آن موثر است . بهتر است نورپردازی لایه لایه و به صورت پرتاب از منبع نوری به بالا و پایین و یا موضعی انجام شود تا پرتوهای نوری متمرکز فضا را روشن کنند .

تگ ها


لینک کوتاه


نظرات کاربران

تعداد نظرات : 0

نظر خود را ثبت کنید