آموزش ثبت نام در آزمون نظام مهندسی سال 1402

  • صفحه اصلی
  • آموزش ثبت نام در آزمون نظام مهندسی سال 1402
آموزش ثبت نام در آزمون نظام مهندسی سال 1402

آموزش ثبت نام در آزمون نظام مهندسی سال 1402

تلفن مشاوره رایگان: 09122116304

 

آموزش نحوه ثبت نام در آزمون نظام مهندسی سال 1402

یکی از نکات مهم چگونی فرایند شرکت در آزمون نظام مهندسی سال 1402 می باشد که گروه مهندسیان شهر در این مقاله نسبت به آموزش نحوه شرکت در این آزمون به شما عزیزان اقدام میکند.

معمولا هر ساله تعداد زیادی از افراد واجد شرایط در رشته های هفت گانه مهندسی، اقدام به ثبت نام در این آزمون می کنند. دلیل اصلی آن هم دریافت پروانه و مهر نظام مهندسی و تشکیل دفتر کار می باشد.

اولین قدم در راستای شرکت در آزمون نظام مهندسی سال 1402 ورود به سایت نظام مهندسی به آدرس inbr.ir می باشد.

(ترجیها برای سهولت در انجام مراحل ثبت نام از سیستم رایانه ای خود استفاده کنید.)

در ادامه و پس از ورود شما به سایت نظام مهندسی با صفحه پایین مواجه می شوید. میتوانید در این سامانه تمامی اطلاعیه های مربوط به نظام مهندسی را مشاهره کنید اما برای ثبت نام در آزمون باید در قسمت میانی صفحه و سمت چپ بر روی گزینه  «سامانه آزمون های ورود به حرفه» کلیک نمایید.

اگر در زمان درست برای ثبت نام آزمون نظام مهندسی ۱۴۰۲ به این سامانه وارد شده باشید، لینکی را با عنوان «ثبت نام و ویرایش آزمون ورود به حرفه مهندسان» که مربوط به این سال است، مشاهده خواهید کرد. بر روی این لینک کلیک نموده تا وارد مراحل بعدی نام نویسی آزمون شوید.

در مرحله بعد وارد صفحه ای به شکل زیر خواهید شد. که با توجه این مورد باید هزینه ثبت نام برای شرکت در آزمون نظام مهندسی سال1402 را پرداخت نمایید. پرداخت هزینه ثبت نام در این آزمون نیز از طریق خرید کارت اعتباری اینجام می گیرد. پس از سمت راست و بالای صفحه بر روی گزینه «خرید کارت» کلیک کنید.

 

تلفن مشاوره رایگان گروه مهندسان شهر: 09122116304

 

 

بعد از این که وارد صفحه خرید کارت اعتباری شدید، چندین لینک مختلف را مشاهده می کنید که هر کدام مربوط به یک یا چند رشته مهندسی خاص می باشند. پس با توجه به نوع رشته خود، تیک گزینه مورد نظر را قرار داده و از قسمت پایین صفحه بر روی گزینه «تایید و ادامه» کلیک نمایید.

پس از تایید گزینه مورد نظر برای پرداخت هزینه آزمون نظام مهندسی لازم است یک سری اطلاعات شامل (نام و نام خانوادگی، شماره تلفن ثابت، شماره تلفن همراه و آدرس پست الکترونیک) را تکمیل کنید و سپس درگاه پرداخت مورد نظر را انتخاب نمایید.

سپس تمامی اطلاعاتی که در مرحله قبل وارد کرده اید، در پنجره جدیدی برای شما به نمایش در خواهد آمد. این موارد را بررسی کرده و از صحت آن ها مطمئن شوید. هم چنین یک کد پیگیری پرداخت هم به شما ارائه شده که بهتر است آنرا به نحوی ذخیره نمایید. جهت ادامه فرآیند خرید کارت اعتباری ثبت نام ورود به حرفه مهندسان ۱۴۰۲ ، تیک مربوط به عبارت «ضمن مطالعه دقیق و آگاهی از شرایط و ضوابط شماره پیگیری پرداخت را نیز یادداشت نموده ام» را قرار داده و گزینه «ادامه روند پرداخت» را در پایین صفحه بزنید.  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

در مرحله بعد به صفحه پرداخت هزینه آزمون نظام مهندسی ۱۴۰۲ وارد می شوید. در این قسمت باید اطلاعات مربوط به کارت بانکی خود که دارای رمز دوم پویا می باشد را وارد نمایید.

پس از پرداخت مبلغ مورد نظر شماره سریال ثبت نام به شما داده می شود.

بعد از خرید کارت اعتباری مجدد به صفحه ورودی ثبت نام آزمون نظام مهندسی ۱۴۰۲ بروید. در این قسمت یک سری نکات و اطلاعات مهم در مورد آزمون برای شما قرار داده شده است. این موارد را مطالعه کرده و در ادامه بر روی گزینه «تایید و ادامه – گام بعدی» در گوشه پایین و سمت چپ صفحه کلیک کنید.

سپس پس از کلیک بر روی گزینه تایید و ادامه صفحه زیر به شما نمایش داده میشود در این قسمت از شما درخواست می شود برخی اطلاعات را وارد کنید. این موارد شامل شماره پرونده، رمز عبور و کد ملی هستند. شماره پرونده همان شماره سریالی است که با خرید کارت اعتباری دریافت کرده اید. در هر دو بخش رمز عبور و کد ملی هم باید کد ملی خود را وارد نمایید. پس این موارد را با دقت در جایگاه خود قرار داده و کد امنیتی را وارد کنید. نهایتا بر روی گزینه تایید کلیک نموده تا وارد مراحل اصلی ثبت نام آزمون نظام مهندسی شوید.

اگر اطلاعات خواسته شده در بخش قبل را به درستی وارد کرده باشید وارد بخش ثبت نام می شوید. به عنوان اولین مرحله لازم است یک تصویر پرسنلی از خود بارگذاری کنید. برای این کار شما می توانید اسکن یک عکس 3 * 4 خود را قرار داده یا از این عکس با گوشی موبایل تصویر با کیفیت گرفته و آپلود کنید. منتهی باید دقت داشته باشید که این تصویر پرسنلی مطابق با فرمت درخواستی باشد. معمولا در همین صفحه شرایط و فرمت صحیح عکس توضیح داده شده اند. پس از بارگذاری تصویر، آن را ذخیره کرده و تایید نمایید.

سپس به بخش اصلی ثبت نام ورود به حرفه مهندسان ۱۴۰۲ خواهید رسید. در این بخش یک فرم ثبت نام در اختیارتان قرار داده می شود که باید همه اطلاعات درخواستی آن را با دقت تکمیل نمایید. این موارد شامل اطلاعات هویتی و شناسنامه ای، تحصیلی، اطلاعات ارتباطی و آدرس و سایر موارد خواهد بود. بعد از این که همه اطلاعات را به دقت وارد کردید، آن ها را تایید نمایید.

در مرحله آخر نام نویسی در آزمون نظام مهندسی، صفحه ای شامل همه اطلاعات شما نمایش داده می شود که می توانید آن ها را به صورت کامل بررسی نمایید. در صورتی که همه این موارد به شکل صحیح وارد شده اند، آن ها را تایید نمایید. با تایید اطلاعات یک کد رهگیری به شما داده می شود که نشان از پایان موفقیت آمیز نام نویسی تان دارد. این کد را جایی یادداشت کرده و تا زمان اعلام نتایج نزد خود داشته باشید.

_____________________________________________

ممکن است به این مطالب نیز علاقه مند باشید:

حقوقی کردن پروانه نظام مهندسی

عضویت در سازمان نظام مهندسی

پروانه اشتغال به کار مهندسی چیست

تگ ها


لینک کوتاه


نظرات کاربران

تعداد نظرات : 0

نظر خود را ثبت کنید