برگه تعهد نقشه های تاسیسات برقی

برگه تعهد نقشه های تاسیسات برقی

برگه تعهد نقشه های تاسیسات برقی

برگه تعهد نقشه های تاسیسات برقی یک سند است که توسط مهندس برق تهیه و امضا می‌شود و نشان می‌دهد که نقشه‌های تاسیسات برقی ساختمان مطابق با قوانین و مقررات ملی ساختمان و استانداردهای فنی و ایمنی هستند. این برگه برای دریافت پروانه ساخت و جواز ساخت از شهرداری ضروری است و به عنوان یک تعهد از سوی مهندس برق عمل می‌کند برگه تعهد تاسیسات ساختمان، شامل تعهد نسبت به نقشه‌های تاسیساتی برقی و مکانیکی سازه است که ارائه آن به شهرداری جهت دریافت پروانه ساختمان یا جواز ساخت الزامی است. این برگه به منظور اطمینان از اجرای صحیح و ایمن تاسیسات ساختمان، و همچنین برای تأمین استانداردهای لازم، مورد نیاز می‌باشد.

تمامی سیستم‌های گاز رسانی، تهویه، گرمایش و سرمایش، آسانسور و پله برقی جزء تاسیسات ساختمان محسوب می‌شوند. عدم راه‌اندازی صحیح و مناسب این سیستم‌ها می‌تواند منجر به ناتوانی در استفاده از ساختمان گردد. از طرف دیگر، عدم رعایت استانداردها و مقررات مربوط به راه‌اندازی این سیستم‌ها، علاوه بر ایجاد مشکلات برای ساکنان ساختمان، می‌تواند به آسایش ساکنان آسیب برساند و هزینه‌های اضافی و قابل توجهی را برای آنها ایجاد نماید.

لذا، اهمیت تعهد و رعایت تمامی استانداردها و مقررات مرتبط با نصب و راه‌اندازی تاسیسات ساختمان به‌ویژه سیستم‌های گاز رسانی، تهویه، گرمایش و سرمایش، آسانسور و پله برقی، به‌طور قاطع تأکید می‌شود. این اقدامات به تضمین ایجاد یک محیط زندگی ایمن، راحت و بهینه برای ساکنان ساختمان کمک می‌کنند و همچنین از تبعات منفی و هزینه‌های اضافی جلوگیری می‌کنند.

تلفن مشاوره رایگان: ۰۹۲۰۲۲۰۲۰۹۲

 

دریافت برگه تعهد نقشه های تاسیساتی برقی چه مراحلی دارد؟

  • ابتدا باید نقشه‌های تاسیسات برقی ساختمان را توسط یک مهندس برق طراحی و امضا کنید. این نقشه‌ها باید مطابق با قوانین و مقررات ملی ساختمان و استانداردهای فنی و ایمنی باشند.
  • سپس باید برگه تعهد نقشه‌های تاسیسات برقی را از دفتر خدمات شهرداری دریافت کنید. این برگه نشان می‌دهد که شما به عنوان سازنده یا مالک ساختمان، تعهد می‌کنید که نقشه‌های طراحی شده را به دقت اجرا کنید و در صورت وجود هرگونه ایراد یا تغییر، آن را به شهرداری اطلاع دهید.
  • در مرحله بعد، باید نقشه‌های تاسیسات برقی و برگه تعهد نقشه‌ های تاسیسات برقی را به دفتر نظارت شهرسازی و معماری شهرداری ارسال کنید. این دفتر با بررسی نقشه‌ ها و مطابقت آن‌ ها با قوانین و مقررات ملی ساختمان، جواز یا پروانه ساخت را به شما صادر خواهد کرد. با دریافت این جواز یا پروانه، شما می‌توانید به اجرای پروژه خود بپردازید.

لطفاً توجه داشته باشید که تا زمانی که تایید آزمایش مکانیک خاک محل پروژه انجام نشده باشد، امکان استعلام و تأیید برگه‌های تعهد سازه و تاسیسات وجود نخواهد داشت. به همین دلیل، برای اعتبارسنجی این برگه‌ها، تایید آزمایش مکانیک خاک از اهمیت بسیاری برخوردار است.

تا زمانی که تاییدی از محلی که پروژه در آن انجام می‌شود به‌عنوان نتیجه آزمایش مکانیک خاک ارائه نشده باشد، اطلاعات لازم برای تأیید برگه‌های تعهد سازه و تاسیسات در دسترس نخواهد بود. از این‌رو، تأیید آزمایش مکانیک خاک از جهت اطمینان از پایداری و عملکرد صحیح ساختمان، ضروری است و برای انجام مراحل بعدی پروژه از اهمیت بالایی برخوردار می‌باشد.

با توجه به این موضوع، توصیه می‌شود تا تایید آزمایش مکانیک خاک را در اولویت قرار داده و پس از دریافت نتایج، به استعلام و تأیید برگه‌های تعهد سازه و تاسیسات اقدام نمایید. این اقدامات در کنار رعایت سایر مراحل اجرایی پروژه، به اطمینان از کیفیت و پایداری پروژه شما کمک می‌کند.

قیمت برگه تعهدنقشه های تاسیسات برقی

قیمت برگه تاسیسات برق ممکن است بستگی به نوع پروژه، مساحت زمین، تعداد طبقات و واحدها، کاربری ساختمان، شهر و منطقه ساخت و ساز، مهندس برق و شهرداری داشته باشد. به طور کلی، قیمت برگه تاسیسات برق بین ۵۰۰ هزار تومان تا ۱۵ میلیون تومان متغیر است .

برای مشاوره رایگان و اطلاع از قیمت با مهندسان شهر تماس بگیرید.

تلفن مشاوره رایگان: ۰۹۲۰۲۲۰۲۰۹۲

 

 


لینک کوتاه


نظرات کاربران

تعداد نظرات : 0

نظر خود را ثبت کنید