تمدید نظارت ساختمان

تمدید نظارت ساختمان

تمدید نظارت ساختمان

تمدید نظارت ساختمان از حدود سال 94 از سیستم نظام مهندسی انجام میشود .

نحوه تمدید نظارت و یا تمدید حق الزحمه ناظر به روش زیر است :

ناظر هماهنگ کننده که معمولا ناظر عمران  و یا معمار میباشد جهت تمدید قرارداد نظارت باید از کارتابل نظام مهندسی خود اقدام به درخواست تمدید نظارت پروژه نماید . این موضوع به اینگونه است که ناظر از طریق کارتابل observer.tceo.ir  در منوی پیگیری ما بتفاوت حق الزحمه که به صورت سالیانه از تعرفه جدید هر سال و سال قبل میباشد  امکان پذیر است  .

 

 

نظام مهندسی ساختمان رابطه ماالی بین کارفرما و ناظر پروژه را غیرقانونی اعلام کرده است . یعنی کارفرما مبلغ تمدید را نباید شخصا به ناظر پرداخت کند  .

نظام مهندسی هم فقط ما به تفاوت تعرفه نظارت را از مالک اخذ میکند . سوال ؟ حال اگر شما مبلغ حق الزحمه نظارت را امسال یا حتی یک ماه پیش پرداخت کردید و دوباره تعرفه جدید نظام مهندسی صادر شود ، کارفرما میبایست مابتفاوت با تعرفه جدید را پرداخت کند ، قبل از اینکه یکسال قرارداد به پایان برسد . این اتفاق ممکن است قبل از پروانه ساختمان صورت گیرد که دلیل آن هم این است که  موضوع اول روند اخذ پروانه ساختمانی بسیار طولانی شده است و موضوع دوم  کارفرما در مرحله اخذ ناظر میباشد و و پرونده اش به سال جدید کشیده شود تا تعرفه جدید صادر شود .

حال اگر این موضوع قبل از صدور پروانه ساخت اتفاق بیوفتد نظام مهندسی 50 درصد این مبلغ مابتفاوت نسبت به صدور جواز آزاد میکند و مابتفاوت های سال های آینده که بعد از صدور جواز ساختمان میباشد را پس از کسر 5% حق نظام مهندسی  مابقی را به حساب ناظر پروژه واریز مینماید .

تگ ها


لینک کوتاه


نظرات کاربران

تعداد نظرات : 2
  • Image
    نیما
    12/26/2023 5:24:14 PM

    نحوه محاسبه تمدید حق الزحمه مهندس ناظر چه نحوی است ؟

  • Image
    1/13/2024 6:00:18 PM

    آیا در تمدید هزینه تعرفه سال جاری در متراژ ضرب میشه یا مایالتفاوت یا سال قبل و اگر قرارداد مقطوعه چرا براش از لفظ تمدید استفاده شده نه صرفا مایالتفاوت و آیا درسته نظام با یک نوع حساب بگیره و با یک‌نو حساب دیگه پرداخت بکنه


نظر خود را ثبت کنید