روش های بازسازی خانه

روش های بازسازی خانه

روش های بازسازی خانه

روش‌های باز سازی خانه

بازسازی آرکنولوژیک یا مرمت علمی

بازسازی آرتیستیک یا مرمت هنری

بازسازی حفاظتی خانه

بازسازی سبکی

بازسازی تکمیلی

بازسازی به چه معنا است؟

بازسازی یا تعمیر یک ساختمان یا یک بنا به فعالیت هایی گفته می شود که با انجام دادن آن عمر آن ساختمان را افزایش می‌دهد و  و با ترمیم کردن داخل آن به ماندگاری و حفظ آن ساختمان یا بنا کمک می‌کند. بازسازی یک سری قوانین دارد که جلوتر با آن آشنا می‌شویم.

بازسازی به منزله‌ی نوسازی خانه می‌باشد که تصمیم گرفتن به آن کار دشوار و بزرگی‌است چون باید به مسائل مختلفی مثل بودجه، نیازی ما از فضای ایجاد شده و باتوجه به نوع کاربری آن. موضوعی که در اینجا باید برای شما اهمیت داشته باشد این است که کدام فضاها نیاز به بازسازی یا تعمیر دارند یعنی آیا این تعمیرات به زیر ساخت خانه مثل تاسیسات هم مربوط می شود یا نه؟

 

مراحل مرمت خانه یا ساختمان

بعد از اینکه هدف شما از اینکار معلوم شد و میزان بودجه و همچنین نیازهای شما مشخص شد می توانیم مراحل بازسازی را شروع کنیم. بازسازی شامل ۲ مرحله می‌باشد

بازسازی دکوراسیون خانه

بازسازی زیرساخت

بازسازی دکوراسیون خانه شامل مواردی است که مربوط به ظاهر و زیبایی دیزاین داخلی می‌شود. و همین طور آن فضاهایی که مدنظرتان بوده را میتوانید نو کنید.

تعمیر زیرساخت خانه حاوی تغییرات یا تعمییرات فضاهای حیاتی مثل: برق و لوله کشی که به ضرورت‌های روزانه شما مربوط است.

 

هزینه بازسازی

برای  برآورد هزینه تعمیرات و بازسازی خانه قدیمی از دیگر هزینه هایی که باید انجام شوند مطمئن شوید، بعد از آن یک لیست کامل از قسمت‌هایی که می‌خواهید تعمیرات انجام دهید تهیه کنید. بعد از آن هزینه هر کدام را به صورت حدودی برآورد کرده و بسته به نیازتان هرکدام از مواردی که برای بازسازی هر فضایی که لازم داشته باشید را میتوانید تهیه کنید.

v     نکته برای انجام این کار مرحله به مرحله باید با یک فرد ماهر و یا یک کارشناس در این حوزه مشورت شود.

هزینه‌های تعمییرات و بازسازی خانه‌های کلنگی و فرسوده شامل موارد زیر می‌باشد:

§         خرید مصالح

§         حمل و نقل زباله

§         تعمیرات ( در صورت نیاز شما)

§         تغییر دکوراسیون (دلخواه)

§          هزینه مجریان، پیمانکاران، کارگران و نیروهای حضور یافته در پروژه بازسازی

 

 

دستمزد مجریان معمولاً یا روزمزد حساب می‌‌شود یا کنترات، برای پرداخت دستمزد مجریان یا پیمانکاران اگر متراژ خانه خیلی بالا نباشد میتوان به صورت روز مزد پرداخت کرد ولی برای پیمانکار اط لحاظ اقتصادی به صرفه نیست. دستمزد استاد کاران حرفه ای معمولاً روزانه بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار تومان در نظر گرفته میشود.

ولی در روش کنتراتی فرق میکند این روش در خیلی از پروژه‌های ساختمانی اجرا می‌شود پیمانکار به صورت کلی مبلغی را برای انجام پروژه در نظر می گیرد که تو این روش سرعت کار بیشتر میشود و با اینکار پیمانکار تشویق میشود که سریعتر کار را انجام شود تا بتواند دستمزد خود را بگیرد


لینک کوتاه


نظرات کاربران

تعداد نظرات : 0

نظر خود را ثبت کنید