سازه lsf

سازه lsf

سازه lsf

سازه lsf (Lightweight Steel Frame)

طراحی این سازه‌ها بر حسب دیوارهای باربر و غیر باربر می‌باشد. یعنی دهانه‌ی ساختمان بیشترین فاصله بین ۲ دیوار مهم است، کنسول بیشتر از ۱ متر نباید باشد پله‌های کرو و نماهای کرو از لحاظ هزینه‌ای بیشتر است. پله‌ها باید به صورت رفت و برگشتی باشد.

اتاقک آسانسور را نمی‌توان با سازه‌ی lsf زد، چون بحث مقاومت کششی دارد در طبقات بالا و روی ساختمان نمی‌توان استخر کار کرد بخاطر سنگینیه مصالح و بحث مقاومت سازه روف گاردن نمیشه کار کرد با این سازه بخاطر بار زنده‌ای که وجود دارد مثل خاک یا هرچیز دیگری نمی‌توتن کارکرد چون هر متر مربع این سازه‌ها مقدار باری که می‌تواند تحمل کند ۲۵۰ میلی گرم را می‌تواند تحمل کند. بازشوها و درب‌ها بیشتر از ۳‌ نمی‌تواند باشد ولی برای ساختمان های یک طبقه محدودیتی وجو ندارد مثلاً در بتن می‌توان ۶ متر هم باشد بخاطر نعل درگاهیی که باید بین آن قرار بگیرد. ولی برای ساختمان‌های یک طبقه محدودیتی وجود ندارد مثلاْ می‌توان تا ۱۲ متر هم دهانه داد ولی وقتی تعداد طبقات بالا می‌رود باید تراکم آن را درنظر گرفت.

این سازه تا ۱۵ متر می‌توان ساخت در ساختمان ‌های گرد بخاطر اتصالات ریز باعث می‌شود که هم ساختمان سنگین تر به نظر برسد و هم از لحاظ هزینه‌ای گران تر برای کارفرما تمام شود.

 


لینک کوتاه


نظرات کاربران

تعداد نظرات : 0

نظر خود را ثبت کنید