نقشه برداری ساختمان چیست؟

نقشه برداری ساختمان چیست؟

نقشه برداری ساختمان چیست؟

نقشه برداری ساختمان چیست؟

با وجود پیشرفت های بسیار در ساختمان سازی هنوز هم در تهران یا حتی شهرستان ها ملک هایی وجود دارد که سند ندارند. خرید و فروش ساختمان ها بدون سند غیر قانونی است. پس صاحبین این املاک موظف هستند برای ملک خود نقشه تهیه کنند. این کار به کمک نقشه برداران انجام می شود و به این عمل نقشه برداری ساختمان گفته می شود.

هدف از نقشه برداری ساختمان چیست؟

نقشه برداری از ساختمان معمولا در سه حالت انجام می شود:

نقشه برداری قبل از احداث ساختمان

نقشه برداری حین احداث ساختمان

نقشه برداری پس از احداث ساختمان

بنا به بند اول همین مقاله هدف ما بررسی نقشه برداری پس از احداث ساختمان است. این روش از نقشه برداری ممکن است در یکی از حالت های زیر هم انجام شود:

ایجاد تغییر در طرح یک بنا بعد از اتمام آن

تغییر در طراحی هنگام ساخت بنا

مرمت، احیا یا بازسازی

نقشه برداری برای ساختمان هایی که سند ندارند

 

تهیه نقشه ازبیلت

قدم اول برای نقشه برداری از ساختمان موجود تهیه نقشه ازبیلت یا نقشه وضعیت موجود ساختمان است. در مراحل بعدی وظیفه نقشه بردار این است که داده های مورد نیاز کارفرما را بسته به نوع پروژه آن به دست آورد و در قالب نقشه های ساختمانی به وی تحویل دهد. وسایل مورد نیاز درنقشه بردار هم باید بسته به نوع پروژه انتخاب شود، از بین آن ها می توان دوربین متریک دیجیتال، متر نواری، اسکنر لیزری را نام برد.

پس برای نقشه برداری ساختمان یا ملک موجود ابتدا هدف خود را از این کار مشخص کنید، سپس با توجه به هدف خود فرد مورد نظرتان را از بین افراد متخصص در این زمینه انتخاب کنید. با انتخاب فرد یا مجموعه ای که این تخصص را دارند باقی کار را به آن ها بسپارید و در نهایت نقشه های مورد نیاز خود را تحویل بگیرید.

برای مشاوره  در این زمینه می توانید با شماره زیر تماس بگیرید:

09202202092

مهندسان شهر

تگ ها


لینک کوتاه


نظرات کاربران

تعداد نظرات : 0

نظر خود را ثبت کنید