کاربرد آجر در ساختمان سازی

کاربرد آجر در ساختمان سازی

کاربرد آجر در ساختمان سازی

آجر چیست؟

قدمت استفاده از آجر به سالیان دراز در گذشته برمی‌گردد اما امروزه با وجود مصالح نوین در صنعت ساختمان سازی، جایگاه آجر در بین مصالح ساختمانی حفظ شده است جزء کاربردی‌ترین مصالح ساختمانی محسوب می‌شود.

آجر جزء مصالح غیرطبیعی است که توسط انسان، با استفاده از خاک رس تولید می‌شود. در مرحله اول باید خاک رس مناسب انتخاب شود، سپس بعد از عمل آوری آن گل خاک رس به دست می‌آید.

انواع آجر

آجرها از نظر نحوه‌ی ساخت به دو دسته تقسیم می‌شوند.

آجرهای فشاری: این نوع آجر برای اکثر کارهای ساختمان سازی کاربرد دارد، سطح این آجر همان طور که در تصویر دیده می‌شود ناصاف است. این نوع آجر در سه مدل تولید می‌شود:

آجر سبز آجر جوش آجر خام

 

 

آجرهای ماشینی: این نوع آجر بیشتر در نمای ساختمان استفاده می‌شود و تفاوت آن با آجر فشاری در جنس و ظاهر آن است. انواع این آجر را به اختصار نام می‌بریم:

آجر لعاب دار آجر سفال دیواری آجر سفال سقفی آجر ماسه آهکی آجر بتنی آجر نظامی آجر نسوز

کاربرد آجر در ساختمان

آجر نه تنها در ساختمان سازی بلکه در بازسازی ساختمان هم کاربرد دارد. از جمله مهم‌ترین کاربردهای آجر در ساختمان سازی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

استفاده از ساخت دیوارهای خارجی و داخلی

استفاده در طراحی نمای ساختمان

استفاده در کف سازی

استفاده در سفت کاری ساختمان

برای تزئین و دکوراسیون داخلی

استفاده در پی ساختمان

موارد استفاده از آجر بسیار زیاد است، حتی خارج از صنعت ساختمان سازی نیز این مصالح ساختمانی استفاده می‌شود.

کیفیت آجر هم مانند تمام مصالح ساختمانی دیگر، در کیفیت کلی ساختمان تأثیر گذار است و انتخاب صحیح آجر مناسب با کاربرد مورد نظر نیازمند شناخت انواع آجر و قابلیت‌های آن‎‌ها می باشد. برای مشاوره در این زمینه می‌توانید با شماره تماس زیر تماس حاصل فرمایید:

09202202092

 

 

مهندسان شهر

 

تگ ها


لینک کوتاه


نظرات کاربران

تعداد نظرات : 0

نظر خود را ثبت کنید