آزمون کارشناس دادگستری ۱۴۰۳

آزمون کارشناس دادگستری ۱۴۰۳

آزمون کارشناس دادگستری ۱۴۰۳

آزمون کارشناس رسمی دادگستری سال ۱۴۰۳

برای استخدام و گزینش کارشناسان رسمی دادگستری و قوه قضائیه هر سال آزمون‌هایی از سمت مرجع دادگستری و قوه قضائیه برگزار می‌شود. شایان ذکر است مجری آزمون کارشناس رسمی ۱۴۰۳ مثل سال‌های قبل سازمان سنجش آزموش کشور می‌باشد. آزمون کارشناسان رسمی دادگستری و قوه قضائیه به صورت جداگانه برگزار می‌شود ولی به طور معمول در شرایط ثبت نام و نحوه آن تفاوت جزئی وجود دارد.

 در اینجا برای اطلاع رسانی به داوطلبان عزیز آزمون کارشناس رسمی دادگسنری ۱۴۰۳ و قوه قضائیه در رابطه با زمانبندی ثب نام، دفترچه راهنمای آزمون، ضوابط و شرایط گفته شده، رشته‌های مورد نیاز، مدارک لازم جهت ثبت نام، نحوه نام نویسی و منابع مطالعه این آزمون اطلاعات جامعی شرح داده شده است.

 

زمان ثبت نام آزمون کارشناس رسمی دادگستری قوه قضائیه ۱۴۰۳

برای شرکت در هرکدام یک از آزمون‌های کارشناس رسمی دادگستری و قوه قضائیه حتما باید داوطلبان از زمانبندی دقیق کارشناس رسمی ۱۴۰۳ مطلع باشند تا بتوانند هریک از مراحل ثبت نام را در زمان مقرر شده تکمیل نمایند. براساس آخرین اطلاعیه منتشر شده پیش بینی میشه آزمون کارشناس رسمی قوه قضائیه در اواسط سال ۱۴۰۳ برگزار و مراحل ثبت نام آن یک الی دو ماه قبل آغاز خواهد شد. اما هنوز اطلاعیه دقیقی منتشر نشده.

باتوجه به موقعیت شغلی و اجتماعی بالای کارشناسان رسمی دادگاه، افزیش تعرفه حق‌الزحمه کارشناسان رسمی و همچنین اجرایی شده قانون تسهیل مجوزها، به داوطلبان گرامی توصیه می‌شود از امروز مطالعه خود را آغاز نماییید. در اینجا زیر سوالات کارشناسان رسمی ۱۴۰۳

 

شرایط ثبت نام آزمون کارشناس رسمی ۱۴۰۳

مانند بقیه آزمون‌های استخدامی نمهادهای  ثبت نام در آزمون کارشناس رسمی دادگستری و قوه قضائیه یال ۱۴۰۳ نیز بر مبنای شرایطی اجام می‌گیرد که این شرایط با توجه به اهداف این مراجع تدوین شده است و داوطلبان متقاضی شرکت در این آزمون‌ها بایستی این شرایط را که در دوسته شرایط عمومی و اختصاصی تقسیم بندی شده است، مطالعه نمایند. سپس داوطلبان واجد شرایط می‌توانند نسبت به ثبت نام در آزمون استخدامی کارشناس رسمی سال ۱۴۰۳ اقدام کنید.‌

 

شرایط عمومی ثبت نام در آزمون کارشناس رسمی دادگتری و قوه قضائیه ۱۴۰۲

داوطلبان باید به دین اسلام یا یکی از ادیان تصریح شده در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران متدین باشند.

داوطلبان می بایست به نظام جمهوری اسلامی ایران وفادار و اعتقاد داشته باشند.

داوطلبان می بایست دارای تابعیت نظام جمهوری اسلامی ایران باشند.

دارا بودن کارت پایان خدمت سربازی و یا معافیت دائم برای آقایان الزامی می باشد.

یکی دیگر از شرایط عمومی آزمون استخدامی کارشناس رسمی دادگستری و قوه قضاییه اعتیاد نداشتن به مواد مخدر و دخانیات است.

برخورداری از توانایی روانی و جسمی کامل متناسب با شغلی که درخواست کننده در نظر دارد.

متقاضی نباید دارای محکومیت جزایی موثر برای استخدام باشد.

داوطلبی که به گروه های غیرقانونی و مخالف با اسلام وابستگی داشته باشد و یا سابقه عضویت در آنها را داشته باشد امکان ثبت نام نخواهد داشت.

سن داوطلبان باید حداقل ۲۴ سال تمام در پایان مهلت ثبت نام باشد.

 

شرایط اختصاصی ثبت نام در آزمون کارشناس رسمی دادگستری و قوه قضائیه ۱۴۰۲

داشتن حداقل مدرک کارشناسی از دانشگاه های معتبر داخلی و خارجی لازم است. باید گفت داوطلب فقط می تواند در همان رشته ای که تحصیلات دانشگاهی دارد ثبت نام نماید به عبارت دیگر رشته متقاضی باید رشته مورد تقاضا در سایت همخوانی داشته باشد.

مدت زمان بین دریافت مدرک لیسانس متقاضی با ثبت نام در آزمون باید ۵ سال باشد و همچنین داوطلب باید ۵ سال سابقه کار مرتبط با رشته خود داشته باشد. نکته قابل توجه این است که ۵ سال سابقه کار داوطلب بعد از تاریخ فارغ التحصیلی وی محاسبه میشود می باشد.

متقاضی نباید کارشناس رسمی در همان رشته یا رشته دیگر باشد به عنوان مثال فردی که هم اکنون به عنوان کارشناس رسمی قوه قضاییه کار می کند نمی تواند در آزمون کارشناس رسمی دادگستری ثبت نام نماید البته فرد می تواند قبل از ادای سوگند و دریافت پروانه کارشناسی، پروانه قبلی را باطل کند.

متقاضی باید بومی همان استانی باشد که به عنوان شهر محل آزمون خود انتخاب نموده است.

باید یادآور شد داوطلبان آزمون کارشناس رسمی دادگستری و قوه قضاییه می بایست تمامی شرایط ذکر شده در دفترچه ثبت نامی این آزمون ها را دارا باشند چراکه در صورت اینکه در هر مرحله ای از فرآیند پذیرش اگر مشخص شود متقاضی واجد موارد فوق نیست، ثبت نام وی لغو و از ادامه مراحل ثبت نام محروم خواهد شد. لذا به داوطلبان توصیه می شود هریک از این شرایط را به طور دقیق بررسی و رعایت نمایند.

 

اصلاحیه دفترچه ثبت نام آزمون کارشناسی دادگستری ۱۴۰۲

رشته تحصیلی مهندسی کشاورزی گرایش علوم دامی (کد ۱۳۴۲)، به رشته کارشناسی دامپروری و دامپزشکی (کد ۴۰) اضافه می‌شود.

 

نحوه ثبت نام آزمون کارشناس رسمی ۱۴۰۳

همانطور که در بخش های قبلی ذکر شد، ثبت نام در آزمون کارشناس رسمی دو نهاد دادگستری و قوه قضاییه از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org انجام می شود. در ادامه این بخش از مقاله به منظور سهولت در امر ثبت نام ، نحوه ثبت نام کارشناس رسمی ۱۴۰۲ دادگستری و قوه قضاییه آموزش داده شده است.

 

نحوه ثبت نام آزمون کارشناس رسمی قوه قضائیه ۱۴۰۳

مراجعه به سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org در زمان ثبت نام آزمون کارشناسان رسمی قوه قضاییه

مراجعه به قسمت «سایر آزمون های استخدامی» در سایت سنجش

ورود به سیستم ثبت نام در آزمون کارشناسان رسمی قوه قضاییه در سال مربوطه

پرداخت هزینه ثبت نام در آزمون کارشناسان رسمی با خرید کارت اعتباری مربوط به ثبت نام

یادداشت شماره سریال کارت اعتباری خریداری شده

وارد شدن به سیستم ثبت نام آزمون کارشناسان رسمی قوه قضاییه با شماره سریال کارت اعتباری

وارد کردن اطلاعات و مدارک مورد نیاز و تکمیل ثبت نام

 

نحوه ثبت نام آزمون کارشناس رسمی دادگستری ۱۴۰۲

مراجعه به سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org در زمان ثبت نام در آزمون کارشناسان رسمی دادگستری

مراجعه به لینک «سایر آزمون های استخدامی» در سایت سنجش

ورود به سیستم ثبت نام در آزمون کارشناسان رسمی دادگستری

خرید کارت اعتباری مربوط به ثبت نام و پرداخت هزینه ثبت نام

یادداشت شماره سریال کارت اعتباری

وارد شدن به سیستم ثبت نام در آزمون کارشناسان رسمی دادگستری با شماره سریال کارت اعتباری

وارد کردن اطلاعات و مدارک مورد نیاز و تکمیل ثبت نام

 

منابع و دروس امتحانی مشترک آزمون کارشناس رسمی دادگستری و قوه قضائیه

مواد امتحانی و دروس مربوط به این قسمت در میان رشته های مختلف مشترک است، در واقع این مایع همان متون قانونی مربوط به حرفه کارشناسی می باشد که به شرح زیر می باشد :

قانون کانون کارشناسان رسمی دادگستری مصوب ۱۸/۰۱/۱۳۸۱

آیین نامه اجرایی قانون کانون کارشناسان رسمی دادگستری

ماده ۱۸۷ قانون برنامه سوم توسعه اقتصادی

آیین نامه اجرایی ماده ۱۸۷ قانون برنامه سوم اقتصادی که مصوب تاریخ ۲۷/۱۱/۱۳۹۷ رئیس قوه قضاییه می باشد.

منابع امتحانی مرتبط با کارشناسی در قوانین آیین دادرسی مدنی و کیفری

 

تفاوت کارشناس رسمی دادگستری با کارشناس رسمی قوه قضائیه

با توجه به توضیحات ارائه شده در این مقاله، در کل می توان این نتیجه را گرفت که در هیچ یک از بخش های اساسی، اعم از نوع سوالات، نحوه جذب، نوع صلاحیت های کارشناسان، حق الزحمه، عناوین الحاقی و تفاوت کارشناس رسمی دادگستری با کارشناس رسمی قوه قضاییه قابل ذکر نبوده و در نهایت در پروانه کسب هر دو گروه عنوان کارشناس رسمی دادگستری درج می گردد و صرفا تفاوت در مرجع صدور پروانه میباشد.

 

منابع و دروس امتحانی تخصصی آزمون کارشناس رسمی ۱۴۰۲

متاسفانه در تمامی دوره های برگزاری این آزمون، هیچگاه منبع رسمی و کاملی از سوی مراجع مجری آزمون برای مفاد امتحانی اعلام نشده است. بدین سبب اغلب متقاضیان شرکت در آزمون کارشناسان رسمی دادگستری دچار سردرگمی در انتخاب درست منابع آزمون می شوند. لازم به ذکر است که هیچ منبعی به طور قطع کامل نیست ولی می تواند حداقل بخش زیادی از منابع مدنظر مراجع اجرایی آزمون را پوشش دهد.

همچنین مفاد مهم در امر این آزمون نیز در دفترچه ثبت نام آزمون استخدامی کارشناسان رسمی دادگستری تبیین شده است. از آنجایی که منابع اعلامی توسط افراد مختلف، وسیع و پراکنده هستند لذا مهم ترین مباحثی که در رشته و گرایش های مختلف مطرح می گردند، به شرح ذیل بیان شده است. داوطلبان گرامی برای کسب اطلاعات دقیق تر میتوانند با کارشناسان آرکا مشاوره در تماس باشند.

 

 


لینک کوتاه


نظرات کاربران

تعداد نظرات : 0

نظر خود را ثبت کنید