هزینه بازسازی خانه در سال ۱۴۰۳

هزینه بازسازی خانه در سال ۱۴۰۳

هزینه بازسازی خانه در سال ۱۴۰۳

هزینه بازسازیخانه در سال ۱۴۰۳

در تعیین نقدینگی مورد نیاز برای نوسازی و بازسازی باید بخش های بسیار زیادی را در نظر گرفت . از این بخش های میتوان به هزینه طراحی سه بعدی ، هزینه تخریب ، هزینه دکوراسیون داخلی و مصالح ، دستمزد نیروهای پیمانکاری ، هزینه مجوزها و اشاره داشت.

در حال حاضر در بهار سال ۱۴۰۳ هزینه بازسازی ساختمان متری ۳/۲ الی ۵/۵ میلیون تومان برآورد می شود . البته این هزینه تخمینی بوده و میتواند این مبلغ کمتر یا بیشتر شود . این موضوع کاملا برحسب سطح بازسازی و متریال مورد استفاده متغیر میباشد.

 

محاسبه‌ی تخمینی هزینه بازسازی

همان طور که به برخی هزینه در بالا اشاره شد ، هزینه هایی مانند تخریب دیوار ها و تیغه های میانی ، جابجایی دیوار و نیز به هزینه های بالا اضافه میشود . ناگفته نماند تخمین بودجه مورد نیاز بازسازی منزل یا ادارات ، بدلیل جزئیات فراوان و مواردی غیر قابل پیش بینی که هنگام بازسازی اتفاق می افتد ، همیشه دقیق نبوده و هزینه نهایی بازسازی ممکن است بیشتر یا کمتر شود.

اما در حالتی که میخواهید خودتان هزینه ها را محاسبه کنید باید در ابتدا برنامه ای از کارها و تجهیزات و را بنویسید و با محاسبه تخمینی مصالح مورد نیاز ، نقدینگی نهایی را بدست بیاورید.


در حال حاضر هزینه برخی مصالح بازسازی در سال ۱۴۰۳ به شرح زیر است :

·        گچ کاری ساده : ۹۰ تا ۵۵۵ هزار تومان به ازای هر متر مربع

·        سرامیک و کاشی : با توجه به درجه کیفیت حدود ۴۵۰ الی ۱۲۰۰ هزار تومان به ازای هر مترمربع

·        اجرت نصب سرامیک و کاشی : بصورت روز مزد یا متر مربع ، حدود ۲۵۰ الی ۴۵۰ هزارتومان

·        سنگ کاری : ۴۵۰ الی ۶۵۰ هزار تومان متر مربع

·        اجرای سقف کاذب کنافی در بازسازی : ۳۵۰ الی ۵۵۰ هزار تومان متر مربع

·        هزینه کارگر روز مزد : ۲۵۰ الی ۳۵۰ هزار تومان روزی

·        پنجره های دوجداره : ۴ ۸ میلیون تومان _ بسته به کیفیت

·        نصب سرویس بهداشتی : ۳ الی ۵ میلیون تومان

 

هزینه بازسازی خانه کلنگی تفاوتی دارد؟

در بازسازی خانه کلنگی بدلیل فرسوده بودن بافت تمامی خانه و نیاز به نوسازی کامل خانه کلنگی ، پروسه بازسازی باید توسط شرکت بازسازی ساختمان صورت گیرد چرا که بدلیل فرسودگی بافت ، هر اشتباهی در تخریب و بازسازی خانه کلنگی میتواند خطرات جانی و مالی زیادی بوجود آورد .

به صورت کلی پروسه بازسازی ساختمان و خانه های کلنگی شامل چندین مرحله کلی میباشد که در پایین به آن اشاره میکنیم:

·        دریافت مجوز های لازم بازسازی از شهرداری مربوطه

·        بازدید تیم طراحی و اجرا بازسازی از محل پروژه

·        جلسات مشاوره شرکت بازسازی و کارفرما جهت دانستن خواسته های مالک

·        طراحی داخلی خانه و ارائه طرح های سه بعدی به کارفرما

·        تائید نقشه ها و طراحی ها توسط کارفرما

·        برآورد هزینه بازسازی ساختمان و ارائه لیست تعرفه ها

·        تعیین زمانبندی پروژه

·        شروع تخریب و بازسازی ساختمان

 

نوسازی ساختمان قدیمی یا خرید خانه نوساز؟

در حال حاضر با توجه به افزایش قیمت بالای مسکن و واحد ها نوساز ، خرید یک واحد نوساز توجیه اقتصادی بالایی ندارد .

اما شما میتوانید با هزینه ی بسیار کمتر از خرید خانه نوساز ، یک ساختمان و یا واحد قدیمی با توجه به بودجه خود خریداری کنید . بدین صورت با هزینه ای حدود ۱/۳ صاحب خانه ای جدید خواهید شد . حال با توجه به بافت خانه ، میتوانید هزینه بازسازی ساختمان خود را محاسبه کنید و مشاهده میکنید حتی با بازسازی کامل خانه شما ، هزینه ی تمام شده نهایی بسیار کمتر از هزینه خرید خانه جدید است .


باید به این نکته توجه کنید که تخمین هزینه های بازسازی ساختمان با توجه به قیمت نوسانی و کارگر روزمزد و کار آسانی نیست و ممکن است شما برای بازسازی یک خانه ۱۰۰ متری ، برآورد هزینه ۳۵۰ میلیونی داشته باشید ولی در نهایت بدلیل برخی هزینه های پیمانکاری یا مصالح این قیمت به ۴۵۰ میلیون افزایش پیدا کند یا حتی به ۳۰۰ میلیون کاهش داشته باشد.

یکی از دلایلی که در بحث بازسازی مطرح است اجرا و هزینه پیمانکاری میباشد که کارفرما با انتخاب صحیح شرکت بازسازی ، در تمامی این موارد آسوده خاطر خواهد بود و در نهایت خانه مدرن آماده خود را به بهترین شکل تحویل خواهد گرفت.

 

لیست قیمت‌ها و هزینه‌های بازسازی ساختمان

برآورد هزینه بازسازی قبل از شروع پروژه ، همواره از اصلی ترین چالش های مالکین ساختمان بوده است و در حال حاضر بدلیل نوسانات شدید قیمتی ، تخمین این هزینه ها نیاز به دانش فنی و همچنین تجارب کافی در این زمینه میباشد . همانطور که میدانید بازسازی ساختمان شامل جزئیات بالایی میباشد که در انتها مقاله بصورت جدول خدمات بازسازی خانه آورده شده است.


هنگامی که صحبت از تجربه میکنیم ، معمولا برخی مالکین این مورد را نادیده میگیرند و بدون هیچ دانش و تجربه ای شروع تخمین هزینه ها میکنند ولی هنگامی که پروژه بازسازی خود را شروع میکنند متوجه می شوند که برخی هزینه های پنهانی در پروسه بازسازی ساختمان وجود دارند که باعث ضرر های زیادی به شما خواهد شد.به عنوان مثال در صورتی که بخواهید بازسازی ویلا انجام دهید این هزینه ها به مراتب کمتر میشود.



لینک کوتاه


نظرات کاربران

تعداد نظرات : 0

نظر خود را ثبت کنید